Zapisz się do Newslettera:

Cellulit

Z cellulitem, czyli skórką pomarańczową boryka się większość kobiet oraz coraz częściej mężczyzn. Jest on powodem kompleksów i potrafi skutecznie popsuć humor. Zimą skrzętnie ukrywamy cellulit pod grubą warstwą ubrań, jednak lato już tuż, tuż ...

Cellulit sam w sobie nie jest chorobą. Problemem jest dopiero cellulitis czyli bakteryjne zapalenie tkanki łącznej, wymagające leczenia. Cellulit natomiast jest dowodem na istnienie pewnych dysfunkcji w organizmie (np. słabego krążenia) i mimo wszelkim spekulacjom,że nie da się go zwalczyć to jednak można utrzymać go w ryzach. Główną przyczyną powstawania cellulitu poza genami są żeńskie hormony, estrogeny i progesteron dlatego też pojawia się on wraz z burzą hormonalną, nasila w czasie ciąży i znacznie zmniejsza wraz z menopauzą.

Jak z nim walczyć?

  1. Odpowiednia dieta

    Czy wiesz, że im więcej przetworzonych produktów jesz na co dzień, tym gorzej? Cellulitowych nierówności przybywa, stają się bardziej widoczne. Wszelkie zbędne substancje, takie jak konserwanty, wzmacniacze smaku i zapachu, barwniki, odkładają się w podskórnej tkance tłuszczowej, zaburzając krążenie płynów oraz metabolizm, czyli nasilając cellulit. Wyeliminuj je z diety, podobnie jak potrawy tłuste, bo sprzyjają gromadzeniu się w organizmie wody. Jeśli masz skłonność do obrzęków, unikaj też nadmiaru soli która nasila dolegliwości.

    Dieta na cellulit wcale nie musi być kosztowna. Dobrze działają m.in. brokuły, bogate w kwasy alfa – liponowy, który aktywuje wytwarzanie kolagenu oraz pomaga zlikwidować ten uszkodzony, stwardniały, który jest odpowiedzialny za powstawanie nierówności na skórze. Kwas alfa – liponowy znajduje się też w kapuście, jarmużu i szpinaku.

    Do odbudowy kolagenu niezbędna jest też witamina C, obecna głównie w warzywach i owocach (najwięcej wit.C jest w porzeczkach i papryce).

    Poważnym sojusznikiem w walce z cellulitem jest likopen, który stymuluje krążenie i zapobiega zatrzymywaniu nadmiaru wody. Jest np. w burakach i pomidorze oraz jego przetworach. Szukaj też źródeł lecytyny (lekko ścięte żółtko, rzepak, fasola, orzeszki ziemne, orzechy włoskie, kiełki pszenicy), bo wspomaga odbudowę ścianek komórek skóry.

    Co pić? Jeśli wypijesz przynajmniej 2 litry wody dziennie unikniesz gromadzenia płynów w tkankach. Pij też zieloną herbatę, gdyż zawarty w niej składnik – teobromina, stymuluje uwalnianie z komórek zmagazynowanego tłuszczu. Przyspiesza metabolizm, hamuje wchłanianie tłuszczów z jedzenia i pomaga regulować poziom glukozy, a więc i apetyt.

     

  2. Ruch

    Największym sprzymierzeńcem cellulitu jest długotrwała pozycja siedząca i brak ruchu. Nic tak skutecznie nie walczy z cellulitem jak aktywność fizyczna. Najlepszy efekt osiągniesz łącząc trening aerobowy z treningiem wzmacniającym te partie, które są narażone na cellulit. Ćwiczenia aerobowe spalają odkładającą się tkankę tłuszczową i pobudzają krążenie krwi. Trening wzmacniający natomiast zamieni tkankę tłuszczową na mięśnie, a kg mięśni zajmuje dużo mniej miejsca niż kilogram tkanki tłuszczowej. 40 min codziennie z rozciąganiem na koniec a poprawisz nie tylko stan i wygląd swojej skóry ale również samopoczucie!

     

  3. Zabiegi antycellulitowe w domu - wymasuj cellulit

    Najlepiej sprawdza się naprzemienny masaż miejsc zaatakowanych cellulitem ciepłą i zimną wodą. Zabieg ten poprawi krążenie krwi i ujędrni skórę – już po pierwszym razie zauważysz efekt! Korzystając z okazji, będąc pod prysznicem wykonuj masaż przy użyciu szorstkiej gąbki lub fusów z kawy, ponieważ kofeina przyspiesza proces spalania tkanki tłuszczowej.

    Skutecznym narzędziem do walki z cellulitem jest masaż bańką chińską – efekty są widoczne bardzo szybko! Masowanie cellulitu stymuluje krążenie krwi i płynów, co doprowadza do zerwania tkanek tłuszczowych. Warto też zaopatrzyć się w specjalny roller (drewniany lub plastikowy), który ułatwi nam aplikację antycellulitowych preparatów i dodatkowo znacznie poprawi ich wchłanianie. Kosmetyki, które wspomagają regenerację skóry właściwej, intensyfikują procesy metaboliczne, poprawiają krążenie a także jędrność i elastyczność skóry powinny w swoim składzie zawierać:

    * kofeinę, teofilinę, które poprawiają metabolizm, a więc wspomagają spalanie tłuszczu;

    * wyciągi roślinne z bluszczu, miłorzębu japońskiego, z gorzkich migdałów, olej z wiesiołka, które poprawiają krążenie;

    * mentol, który poprawia krążenie;

    * retinol, który stymuluje rozrost komórek skóry właściwej, dzięki czemu nierówności stają się mniej widoczne, bo ukryte pod grubszą warstwa skóry.

     

  4. Pozbądź się obcisłych ubrań

    Zbyt obcisłe spodnie, majtki lub skarpetki utrudniają prawidłowe krążenie krwi, co może powodować pojawienie się cellulitu.   

     


    Kosmetyczka, terapeuta SPA w salonie Dotyk Natury Day Spa - Ilona Lubowicka