Zapisz się do Newslettera:

Dlaczego warto sięgać po owoce i warzywa sezonowe?

1. NAJBARDZIEJ OPTYMALNA ZAWARTOŚĆ WITAMIN, SKŁADNIKÓW MINERALNYCH I SUBSTANCJI BIOLOGICZNIE CZYNNYCH

Kupując produkty, które są naturalnie dojrzałe i gotowe do spożycia dokonujemy najzdrowszego, najmądrzejszego i najsmaczniejszego wyboru żywieniowego.

2. BEZ KONSERWANTÓW 

Wybierając lokalne warzywa i owoce nie narażamy się na obecność wielu środków konserwujących, zapewniających atrakcyjny wygląd i smak które są powszechnie stosowane podczas transportu i długiego przechowywania.

3. DOBRA CENA 

Jeśli kupujesz np. truskawki w szczycie ich sezonu zapłacisz za nie nawet tylko 6zł / 1kg, zimą za 1kg zapłacisz już nawet 20zł

4. DOBRA RADA 

Owoce zawierają cukier prosty – fruktozę, która zjadana w nadmiarze (więcej niż 2 – 3 łyżki dziennie) odkładana jest w postaci tkanki tłuszczowej otaczającej wątrobę. Jedz więc owoce z umiarem i maksymalnie do godziny 16:00

  

 

SAŁATKA BROKUŁOWA Z FETĄ

(przepis na 2 - 3 porcje)

1 brokuł

0,5 kostki fety

2 łyżki pestek słonecznika

3 ząbki czosnku 

sól 

15 pomidorków koktajlowych (żółte i czerwone)

Brokuł umyj, podziel na różyczki a łodygę obierz i drobo pokrój, następnie ugotuj al dente (najlepiej na parze - zachowa przepiekny kolor, witaminy, składniki mineralne). 

Ser pokrój w drobną kostkę, pestki upraż na suchej patelni. Pomidorki umyj i pokrói na połówki. Czosnek przeciśnij przez praskę. 

Brokuł dokładnie wymieszaj z czosnkiem. Dodaj do tego fetę, pomidorki i pestki i delikatnie wymieszaj. Smacznego :)

 

 

 

Dietetyk, trener fitness, współzałożycielka Dotyk Natury Day Spa mgr Marlena Zagórnik

 

 

 

 

Zdjęcie: Zaprojektowane przez Freepik