slot gacor slot gacor https://simbaintan.kaltimprov.go.id/assets/bootstrap/?a=1&b=1 https://simbaintan.kaltimprov.go.id/assets/bootstrap/?a=2&b=2 https://simbaintan.kaltimprov.go.id/assets/bootstrap/?a=3&b=3 https://simbaintan.kaltimprov.go.id/assets/bootstrap/?a=4&b=4 https://simbaintan.kaltimprov.go.id/assets/bootstrap/?a=5&b=5 https://simbaintan.kaltimprov.go.id/assets/bootstrap/?a=6&b=6 https://simbaintan.kaltimprov.go.id/assets/bootstrap/?a=7&b=7
Dotyk Natury Day Spa - masaż, kosmetyka, odchudzanie Hajnówka, 20 km od miejscowości Białowieża
Zapisz się do Newslettera:

Po porodzie pamietaj też o sobie

Część kobiet przyjmuje z ogromnym zdziwieniem fakt, że po porodzie ich brzuch pozostaje zaokrąglony, a kilogramy, które miały nadzieję stracić wraz z pojawieniem się dziecka wcale tak szybko nie ubywają. Potrzeba czasu, by ciało zregenerowało się po tylu zmianach, jakie się dokonały się w czasie ciąży. 

TROCHĘ RUCHU NIE ZASZKODZI

• Bezpieczną i odpowiednio dobraną aktywność fzyczną należy wykonywać już w pierwszej dobie po porodzie. Nie chodzi o to, by założyć buty sportowe i przebiec pięć kilometrów, bo nikt by tego nie dał rady. Głównie wprowadza się ćwiczenia przeciwzakrzepowe oraz poprawiające krążenie obwodowe, a także ćwiczenia oddechowe.

• Kolejnym istotnym etapem jest okres między 7  dobą a 6 tygodniem (panie po cięciu cesarskim powinny rozpoczęcie tego etapu skonsultować z anestezjologiem bądź lekarzem prowadzącym), kiedy wprowadzamy ćwiczenia o większej intensywności. Ważne w tym czasie jest wprowadzenie ćwiczeń czynnych poprawiających ruchomość kręgosłupa. W okresie połogu proflaktyka bólów kręgosłupa jest istotna ze względu na osłabiony gorset mięśniowy, rozluźnione więzadła oraz zmieniony środek ciężkości, będące konsekwencją zmian powstałych w trakcie ciąży. Ważne jest, by ćwiczenia nie były zbyt forsowne i męczące oraz by nie sprawiały bólu.

W kolejnym etapie można uzupełniać program ćwiczeń o ćwiczenia izometryczne i wzmacniające mięśnie Kegla z uwagi na występujące po porodzie wysiłkowe nietrzymanie moczu. Inną korzyścią wynikającą z ćwiczeń jest ta, że dzięki nim kobieta odnajduje równowagę psychiczną i emocjonalną, które na skutek wielu czynników mogą być nadszarpnięte po porodzie. A szczęśliwa mama, to szczęśliwe dziecko. Należy jednak pamiętać, że aktywność wprowadzona w czasie połogu ma jedynie przygotować ciało do walki o powrót do sylwetki, którą w pełni można podjąć po upływie 6-8 tygodni, jeśli lekarz na to pozwoli. Zbyt intensywny program ćwiczeń wprowadzony wcześniej może również doprowadzić do wysiłkowego nietrzymania moczu. 

PAS POPORODOWY – CZY TO DOBRE ROZWIĄZANIE?

Prosimy też panie, by nie nosiły pasów poporodowych. Jeżeli ściśniemy brzuch, to ta siła musi gdzieś mieć swoje ujście, i tym samym powodujemy dysfunkcje mięśni dna miednicy- możemy doprowadzić do nietrzymania moczu lub obniżenia narządów rodnych, co odezwać się może nawet po latach. 

ROZEJŚCIE MIĘŚNIA PROSTEGO BRZUCHA

Po porodzie może też pojawić się pewna dysfunkcja, jaką jest rozejście się mięśni prostych brzucha. Ważna jest zatem proflaktyka. Jeżeli musimy podnieść coś ciężkiego, to róbmy to z wydechem, unikajmy klasycznych brzuszków, wstając z łóżka róbmy to z leżenia na boku, unikajmy zaparć, dbając o odpowiednią dietę i sposób defekacji, pijmy dużo wody, bo tkanka łączna zbudowana jest z kolagenu, a ten z kolei w 70% z wody, kichając lub kaszląc przyjmujemy wyprostowaną postawę i kichamy do uniesionej i zgiętej ręki w łokciu.

 

Fizjoterapeutka, terapeuta SPA w salonie Dotyk Natury Day Spa - mgr Elżebieta Aleksiejuk

Zdjęcie: Designed by freepik